Sheltered 2 1.2.14 更新情報

Sheltered 2

Sheltered 2 更新情報英語

Survivors, we hope your shelters and fellow inhabitants are enduring…

We’re pleased to confirm that Patch 1.2.14 is live! Below is the list of changes. Thank you for your continued feedback and support whilst we work to enhance Sheltered 2!

1.2.14 Patch Notes

Graphical Changes

Updated the rat trap model to a smaller version and changed the position of the doors to be front facing

Balancing Changes

Reduced the dirt value of human corpses. Their dirt value now also increases as time goes on, maxing out after 48 hours
Reduced the dirt value of rat corpses
Reduced the dirt value of rat droppings
Reduced the amount of damage rats deal to objects from 5 to 3
Doubled the interval between rat spawn checks. Reduced from 8 spawn checks per day, to 4 per day
Increased the interval between rats generating waste. Reduced from 15 times per day to 4 times per day
Adjusted the percentage value that the Automatic Repairing skill will trigger at. Now triggers when an object is at 10% or less integrity. Skill description updated to reflect this

Crash Fixes

Fixed an issue where the game would crash if a character tried to pass out from exhaustion in a floor with only one room

Bug Fixes

Fixed an issue where characters could get stuck broadcasting on the radio
Fixed an issue where loading a save file with a character with an upgrade job in their job queue could break the interaction resulting in the character getting stuck
Fixed issue where Mop & Bucket objects could get stuck “in use” after loading a save
Fixed an issue where vomit piles would be destroyed when saving and re-loading
Fixed issue with some food items not degrading (fried eggs, gammon egg and chips, mushroom omelette, meat and mushroom pie, vegetable pie, cabbage carbonara)
Fixed an issue where visiting an arranged trade meet with a faction, in a region you have just taken over, results in the encounter breaking
Fixed an issue where defending an outpost during the end game would not result in displaying the bloodied flag of the opponent
Fixed an issue where a burnt-out object could no longer be repaired
Fixed an issue where dogs would retain their saddle bag when returning from exploring in a vehicle
Fixed an issue where dogs could become stuck after returning from exploring in a vehicle
Fixed an issue where the deer audio would play forever

Sheltered 2 更新情報 日本語

生存者、私たちはあなたの避難所と仲間の住民が耐えていることを願っています…

パッチ1.2.14が公開されていることを確認できてうれしく思います。以下は変更点のリストです。 Sheltered 2の強化に取り組んでいる間、継続的なフィードバックとサポートに感謝します。

1.2.14パッチノート

グラフィックの変更

ラットトラップモデルをより小さなバージョンに更新し、ドアの位置を正面に変更しました

バランスの変更

人間の死体の汚れの値を減らしました。それらの汚れの値も時間の経過とともに増加し、48時間後に最大になります
ネズミの死体の汚れの値を減らしました
ネズミの糞の汚れの値を減らしました
ラットがオブジェクトに与えるダメージの量を5から3に減らしました
ラットのスポーンチェックの間隔を2倍にしました。 1日あたり8回のスポーンチェックから1日あたり4回に減少しました
ラットが排泄物を生成する間隔を増やしました。 1日15回から1日4回に削減
自動修復スキルがトリガーするパーセンテージ値を調整しました。オブジェクトの整合性が10%以下のときにトリガーされるようになりました。これを反映するようにスキルの説明が更新されました

クラッシュの修正

部屋が1つしかないフロアでキャラクターが倦怠感から抜け出そうとするとゲームがクラッシュする問題を修正しました

バグの修正

キャラクターがラジオで放送を停止する可能性がある問題を修正しました
アップグレードジョブをジョブキューに含むキャラクターを含むセーブファイルをロードすると、インタラクションが中断され、キャラクターがスタックする可能性がある問題を修正しました
保存をロードした後、Mop&Bucketオブジェクトが「使用中」でスタックする可能性がある問題を修正しました
保存および再ロード時に嘔吐物の山が破壊される問題を修正しました
一部の食品が劣化しない問題を修正しました(目玉焼き、ギャモンエッグアンドチップス、マッシュルームオムレツ、肉とマッシュルームパイ、野菜パイ、キャベツカルボナーラ)
引き継いだばかりの地域で、派閥との取り決められた貿易会議を訪問すると、遭遇が壊れる問題を修正しました
エンドゲーム中に前哨基地を防御しても、対戦相手の血まみれの旗が表示されない問題を修正しました
燃え尽きたオブジェクトを修復できなくなった問題を修正しました
車内での探索から戻ったときに犬がサドルバッグを保持する問題を修正しました
車内での探索から戻った後、犬が動けなくなる可能性がある問題を修正しました
鹿の音声が永久に再生される問題を修正しました

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